Κυριακή 3 Απριλίου 2016

Πληθοπορισμός και Wikipedia:μια συμμετοχική κουλτούρα

   Κατάφερα και πήγα και στο δεύτερο μάθημα, ελπίζω να συνεχίσω γιατί έχω θέμα που να αφήνω το παιδί κάθε φορά. Σε τέτοιες περιπτώσεις μου έρχεται στο μυαλό η φράση του Γιούρι Γκαγκάριν (του πρώτου Ρώσου κοσμοναύτη) όταν έκανε πρώτο στην ιστορία της ανθρωπότητας γύρο της Γης. Καθώς ήταν σε συνεχή επικοινωνία με την Γη, λέει αξιολογώντας την πτήση:«Πέντε λεπτά, η πτήση κανονική!».
   Επειδή δεν ήξερα εάν θα συνεχίσω να πηγαίνω στο μάθημα, στο πρώτο μάθημα τα συναισθήματα μου ήταν περίεργα - δεν μπορούσα να χαρώ το μάθημα. Στο δεύτερο μάθημα ήμουν πιο χαρούμενη.
   Το θέμα του μαθήματος πάλη ενδιαφέρον – Πληθοπορισμός και Wikipedia :μια συμμετοχική κουλτούρα (Crowdsourcing & Wikipedia: a participatory culture).       Είχαμε πολύ καλό καλεσμένο – τον Μάνο Κεφαλά που είναι πολύ ενεργό μέλος της ελληνικής Wikipedia.
   Μάθαμε την έννοια πληθοπορισμός (Crowdsourcing), οποία επινοήθηκε το 2006 από τον Jeff Howe. Μάθαμε ποια είναι διαφορά του crowdsourcing με το outsourcing και είδαμε μερικά παραδείγματα. Το παράδειγμα της Wikipedia αναλύθηκε ποιο πολύ.
   Ένας από τους λόγους που μου αρέσει αυτό το μάθημα είναι ότι προσπαθεί με πολλά μέσα να εξηγήσει τις έννοιες. Παράδειγμα, σε αυτό το μάθημα είχε πολλά βίντεο. Από αυτά τα βίντεο μου άρεσε η ομιλία της Rovan Jaafar Altaia που είπε ότι όταν θέλει να μάθει κάτι, ξεκινάει ένα λήμμα στη Wikipediα. Πρώτη εμπειρία της με τη Wikipedia ήταν όταν έγραψε ένα λήμμα και το κοίταξε μετά από 2 χρόνια. Έμεινε έκπληκτη με το αποτέλεσμα – το είχαν αλλάξει και συμπληρώσει, το έχει δει πολλής κόσμος. Τη βλέπει την Wikipedia ως μέσω για να βρεις αληθινή πληροφορία, αποφεύγοντας τα ΜΜΕ, που δεν είναι πάντα αντικειμενικά. Επίσης, νιώθει ότι με το να γράφει στη Wikipedia, αλλάζει τον κόσμο.
   Ο Μάνος μας μίλησε για την εμπειρία του στην ελληνική Wikipediα. Μίλησε για τους κανόνες ουδετερότητας, επαληθευσιμότητας και απαγόρευσης δημοσίευσης πρωτότυπης έρευνας. Είναι και δάσκαλος Wikipediα – μαθαίνει σε παιδάκια να γράφουν λήμματα για την Wikipediα. Αυτό που μου έκανε εντύπωση είναι ότι τους μαθαίνει και συναισθηματική και κοινωνική νοημοσύνη. Για μένα και αυτό είχε ενδιαφέρον γιατί δουλεύω μερικές ώρες σε έναν παιδικό σταθμό και εκεί η διευθύντρια αυτό μου ζήτησε – να μάθω στα παιδιά συναισθήματική και κοινωνική νοημοσύνη. Τελικά, είναι πολύ σημαντική!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου